Needle Doodles

Saturday, May 9, 2015


I’ve actually been using my row counter from this post, which gave me a bit of courage to try other little knitting hacks. Like coloring my bamboo double pointed needles. I rarely knit with DPNs on account that I’ve yet to make a pair of socks, but I’ve still accumulated a good number of them and am often frustrated when trying to find a matching set. On the newer sets the needle sizes can still be read easily enough but the sets I’ve used to knit sweater sleeves have become impossible to sort without a needle gauge. I considered just re-writing the size numbers with permanent marker but I’ve seen folks go to town with Sharpie markers on everything from fabric to ceramic so why not knitting needles?

Le fait que j’utilise le compteur de rangs d’il y a quelques semaines m’a donné le courage de tenter ma change avec un autre petit bricolage. Je me sert rarement d’aiguilles double pointe puisque je ne tricotte pas encore de chaussettes, mais lorsque j’en ai besoin j’ai souvent de la difficulté à trouver un ensemble d’aiguilles pareilles, surtout les plus usées dont l’étampe avec la taille n’est plus visible. Les gens utilisent les marqueurs Sharpie pour décorer toutes les surfaces imaginables ces jours-ci alors pourquoi pas les aiguilles à tricoter? J’avais l’intention de dessiner une petite ligne toute simple pour les différencier mais à la fin je me suis laissée emportée un peu.



I’m concerned that the marker pigment might rub off on my yarn so I plan on sealing in the Sharpie with a bit of matte Pod Podge just in case. I think I might want to avoid using neon-bright yarns that would blend into the needle colours and make it more difficult to see the stitches. But I’m already looking forward to doodling on my plain bamboo straight needle tops and quite possibly every other plain wooden surface in the house!

Au cas où l’ancre tacherait mes doigts ou ma laine, je compte recouvrir mes dessins d’une fine couche de Mod Podge. J’imagine que j’éviterai peut-être d’utiliser des laines aux couleurs fluo pour ne pas confondre mes mailles. Mais j’ai déjà hâte de décorer les bouts de mes aiguilles droites et – si personne ne m’en empêche – toute autre surface de bois qui me tombe sous la main.




© Knitbug. Template by Fearne.